Аеродромите со пад на патници, ветувањата на Николоски останаа на земја
И покрај гласните ветувања за раст и развој во воздушниот сообраќај, официјалните податоци покажуваат дека двата главни аеродроми во Северна Македонија – „Меѓународен Аеродром Скопје“ и „Свети Апостол Павле“ во Охрид – во првиот квартал од 2025 година бележат намалување на бројот на патници.
Според извештајот на француската компанија Аеропорт де Парис (ADP), која поседува 46% од турскиот ТАВ Аеродроми – операторот на македонските аеродроми – во периодот јануари–март годинава се регистрирани вкупно 631.907 патници. Тоа претставува пад од 1,5% во однос на истиот период во 2024 година.
Дополнително, бројот на авиодвижења (слетувања и полетувања) изнесувал 5.196, што е за 1,3% помалку во споредба со лани. Овие бројки, иако не се драматично ниски, се алармантни во контекст на владините ветувања за „забрзан раст“ и „нови можности“ во воздушниот транспорт.
Министерот за транспорт и врски, Александар Николоски, кој ја презеде функцијата во декември 2024, во своите јавни настапи ветуваше агресивна политика на привлекување нови авиокомпании, воведување на дополнителни директни линии до европски дестинации, како и воведување субвенции за нискобуџетни превозници. Меѓутоа, досега, ниту една нова значајна линија не е воведена, а конкретни мерки за субвенционирање на авиооператорите остануваат во фаза на „најава“.
И покрај тоа што ADP наведува дека бројот на патници сè уште е 131,4% повисок во споредба со првиот квартал од 2019 – што укажува на долгорочно закрепнување по пандемијата – тековниот пад е знак дека повторно се губи чекорот со соседните земји. Додека регионот се бори за секој нов превозник и лет, Северна Македонија очигледно стагнира.
Јавноста веќе почнува да се прашува: каде се новите линии што беа најавени? Каде е стратегијата за зголемување на конкурентноста на македонските аеродроми? И што прави ресорното министерство за да го задржи интересот на патниците и авио-компаниите?
Наместо конкретни резултати, граѓаните добиваат статистика што зборува сама за себе – ветувањата остануваат само на хартија, додека воздухопловниот сектор повторно запаѓа во фаза на стагнација. Ако и наредниот квартал продолжи во истиот тренд, Северна Македонија ризикува да ја изгуби предноста што ја стекна во годините по пандемијата, кога беше еден од позитивните примери на регионално ниво.