21 јуни 2025
• од Станча Јаќимовски
Да се патува со воз од Софија до Варна за само два часа или до Солун за час и половина можеби звучи неверојатно за многумина. Но, токму ова би можело да стане реалност за шест години, доколку се реализира амбициозниот проект за изградба на високобрзински железници, предложен од инженерот и претприемач Румен Марков.
„Планираме во рок од шест до шест и пол години да имаме ваков тип на транспорт во Бугарија“, изјави Марков, управител на компанијата Large Infrastructure Projects. Тој истакнува дека ваквиот развој е можен единствено преку јавно-приватни партнерства и концесии за изградба, бидејќи со традиционалниот пристап, железничките проекти се одвиваат премногу бавно.
Проектот предвидува изградба на високобрзинска железничка линија од Софија до Солун, преку Симитли и Кресненскиот пролом. Оваа линија ќе биде дел од паневропскиот железнички коридор Атина–Софија–Букурешт, што е во согласност со транспортните политики на Европската Унија.
Покрај тоа, се планира линија од Софија до Варна со разгранување преку Русе и Букурешт. Возовите би требало да стигнуваат од главниот град до морето за само 120 минути, со заминување на секој час. Проектот вклучува и изградба на нови железнички станици и автопат на делницата од Симитли до Кресна.
Вкупната проценета вредност на инвестицијата изнесува околу 3,5 милијарди евра, а се очекува финансирање од двете држави – Бугарија и Грција.
Инженер Марков објаснува дека експресниот воз од Софија до Солун би стигнувал за само 1 час и 20 минути, додека останатите, кои би застанувале на повеќе станици, би пристигнувале за околу 2 часа и 5 минути.
„Изградбата на вакви железнички линии е клучна алатка за економски и социјален развој на државата“, вели тој. Според него, географската положба на Бугарија е од исклучително стратешко значење, а подобрувањето на поврзаноста станува уште поважно со оглед на тоа што земјата веќе е дел од Шенген зоната и се подготвува за влез во еврозоната.
Марков нагласува дека клучот за успехот лежи во соработката со државните институции, ефикасно партнерство со бизнис-секторот и европските институции, како и во воспоставување на долгорочна транспортна стратегија.
Ако проектот се реализира како што е замислен, Бугарија и регионот ќе добијат модерна, брза и конкурентна железничка мрежа што ќе ја подобри поврзаноста и ќе ја зголеми атрактивноста за инвеститори, туристи и граѓани.
21 јуни 2025
• од Станча Јаќимовски
Да се патува со воз од Софија до Варна за само два часа или до Солун за час и половина можеби звучи неверојатно за многумина. Но, токму ова би можело да стане реалност за шест години, доколку се реализира амбициозниот проект за изградба на високобрзински железници, предложен од инженерот и претприемач Румен Марков.
„Планираме во рок од шест до шест и пол години да имаме ваков тип на транспорт во Бугарија“, изјави Марков, управител на компанијата Large Infrastructure Projects. Тој истакнува дека ваквиот развој е можен единствено преку јавно-приватни партнерства и концесии за изградба, бидејќи со традиционалниот пристап, железничките проекти се одвиваат премногу бавно.
Проектот предвидува изградба на високобрзинска железничка линија од Софија до Солун, преку Симитли и Кресненскиот пролом. Оваа линија ќе биде дел од паневропскиот железнички коридор Атина–Софија–Букурешт, што е во согласност со транспортните политики на Европската Унија.
Покрај тоа, се планира линија од Софија до Варна со разгранување преку Русе и Букурешт. Возовите би требало да стигнуваат од главниот град до морето за само 120 минути, со заминување на секој час. Проектот вклучува и изградба на нови железнички станици и автопат на делницата од Симитли до Кресна.
Вкупната проценета вредност на инвестицијата изнесува околу 3,5 милијарди евра, а се очекува финансирање од двете држави – Бугарија и Грција.
Инженер Марков објаснува дека експресниот воз од Софија до Солун би стигнувал за само 1 час и 20 минути, додека останатите, кои би застанувале на повеќе станици, би пристигнувале за околу 2 часа и 5 минути.
„Изградбата на вакви железнички линии е клучна алатка за економски и социјален развој на државата“, вели тој. Според него, географската положба на Бугарија е од исклучително стратешко значење, а подобрувањето на поврзаноста станува уште поважно со оглед на тоа што земјата веќе е дел од Шенген зоната и се подготвува за влез во еврозоната.
Марков нагласува дека клучот за успехот лежи во соработката со државните институции, ефикасно партнерство со бизнис-секторот и европските институции, како и во воспоставување на долгорочна транспортна стратегија.
Ако проектот се реализира како што е замислен, Бугарија и регионот ќе добијат модерна, брза и конкурентна железничка мрежа што ќе ја подобри поврзаноста и ќе ја зголеми атрактивноста за инвеститори, туристи и граѓани.
21 јуни 2025
• од Станча Јаќимовски
Да се патува со воз од Софија до Варна за само два часа или до Солун за час и половина можеби звучи неверојатно за многумина. Но, токму ова би можело да стане реалност за шест години, доколку се реализира амбициозниот проект за изградба на високобрзински железници, предложен од инженерот и претприемач Румен Марков.
„Планираме во рок од шест до шест и пол години да имаме ваков тип на транспорт во Бугарија“, изјави Марков, управител на компанијата Large Infrastructure Projects. Тој истакнува дека ваквиот развој е можен единствено преку јавно-приватни партнерства и концесии за изградба, бидејќи со традиционалниот пристап, железничките проекти се одвиваат премногу бавно.
Проектот предвидува изградба на високобрзинска железничка линија од Софија до Солун, преку Симитли и Кресненскиот пролом. Оваа линија ќе биде дел од паневропскиот железнички коридор Атина–Софија–Букурешт, што е во согласност со транспортните политики на Европската Унија.
Покрај тоа, се планира линија од Софија до Варна со разгранување преку Русе и Букурешт. Возовите би требало да стигнуваат од главниот град до морето за само 120 минути, со заминување на секој час. Проектот вклучува и изградба на нови железнички станици и автопат на делницата од Симитли до Кресна.
Вкупната проценета вредност на инвестицијата изнесува околу 3,5 милијарди евра, а се очекува финансирање од двете држави – Бугарија и Грција.
Инженер Марков објаснува дека експресниот воз од Софија до Солун би стигнувал за само 1 час и 20 минути, додека останатите, кои би застанувале на повеќе станици, би пристигнувале за околу 2 часа и 5 минути.
„Изградбата на вакви железнички линии е клучна алатка за економски и социјален развој на државата“, вели тој. Според него, географската положба на Бугарија е од исклучително стратешко значење, а подобрувањето на поврзаноста станува уште поважно со оглед на тоа што земјата веќе е дел од Шенген зоната и се подготвува за влез во еврозоната.
Марков нагласува дека клучот за успехот лежи во соработката со државните институции, ефикасно партнерство со бизнис-секторот и европските институции, како и во воспоставување на долгорочна транспортна стратегија.
Ако проектот се реализира како што е замислен, Бугарија и регионот ќе добијат модерна, брза и конкурентна железничка мрежа што ќе ја подобри поврзаноста и ќе ја зголеми атрактивноста за инвеститори, туристи и граѓани.