29 мај 2025
• од Вардарски
Грција ја бележи една од своите најуспешни туристички години – со речиси 40 милиони посети во 2024 година, земјата регистрира раст од 8,9% во однос на претходната година. Најголем пораст (во проценти) имаат Северноегејските острови, како Лезбос и Самос, со скок од 40%, додека според вкупен број туристи, прво место држи областа Атика (со Атина) со 8,7 милиони посети.
Но, најинтересниот тренд за македонските читатели доаѓа од регионот Централна Македонија – дел од северна Грција кој стана омилена дестинација за бугарските туристи.
Централна Македонија (со Солун како центар) во 2024 година регистрирала над 7 милиони туристички посети, од кои речиси 1,69 милиони се од Бугарија. Со тоа, Бугарите се најбројни посетители во овој регион, пред жителите на Северна Македонија и туристите од Германија. Речиси секој четврти турист таму е Бугарин.
Соседниот регион Источна Македонија и Тракија, кој исто така граничи со Бугарија, бележи 162.000 посети од бугарски државјани – што ја става Бугарија на второ место по број посетители во таа област, веднаш по Турција.
Ако се земат заедно двата гранични региона, секој петти турист доаѓа од Бугарија. Практично, бугарските туристи станаа дел од локалниот амбиент во северна Грција – не само во летните одмори, туку и преку викенд-патувања и шопинг.
На национално ниво, во 2024 година, Грција ја посетиле 2,9 милиони Бугари – со тоа Бугарија е на трето место по број туристи, по Германија и Обединетото Кралство. Интересно, бројот на бугарски туристи пораснал за 1,9% за само една година, што е повеќе дури и од растот на британските посети (каде е забележан пад од 3,3%).
Вкупниот број туристички посети (не индивидуални туристи) изнесува над 39 милиони, наспроти 36 милиони уникатни посетители, што значи дека голем дел од туристите посетиле повеќе од еден регион. Просечно, секој турист бил во 1,09 региони, а Американците и Австралијците дури и по 1,5 – што ги прави најактивни патници низ државата.
По Атика, Јужните Егејски острови и Централна Македонија, најпосетени се Крит и Јонските острови. Туристите од Германија, Велика Британија и САД доминираат во повеќето клучни дестинации.
Влезот на Бугарија во т.н. „сувоземен Шенген“, завршувањето на автопатот „Струма“ и евентуалното воведување на еврото се очекува дополнително да го олеснат патувањето кон Грција. Сето ова укажува дека бугарското туристичко „завземање“ на северна Грција е само почеток – туристичката врска помеѓу двете земји се продлабочува и економски, и културно.
29 мај 2025
• од Вардарски
Грција ја бележи една од своите најуспешни туристички години – со речиси 40 милиони посети во 2024 година, земјата регистрира раст од 8,9% во однос на претходната година. Најголем пораст (во проценти) имаат Северноегејските острови, како Лезбос и Самос, со скок од 40%, додека според вкупен број туристи, прво место држи областа Атика (со Атина) со 8,7 милиони посети.
Но, најинтересниот тренд за македонските читатели доаѓа од регионот Централна Македонија – дел од северна Грција кој стана омилена дестинација за бугарските туристи.
Централна Македонија (со Солун како центар) во 2024 година регистрирала над 7 милиони туристички посети, од кои речиси 1,69 милиони се од Бугарија. Со тоа, Бугарите се најбројни посетители во овој регион, пред жителите на Северна Македонија и туристите од Германија. Речиси секој четврти турист таму е Бугарин.
Соседниот регион Источна Македонија и Тракија, кој исто така граничи со Бугарија, бележи 162.000 посети од бугарски државјани – што ја става Бугарија на второ место по број посетители во таа област, веднаш по Турција.
Ако се земат заедно двата гранични региона, секој петти турист доаѓа од Бугарија. Практично, бугарските туристи станаа дел од локалниот амбиент во северна Грција – не само во летните одмори, туку и преку викенд-патувања и шопинг.
На национално ниво, во 2024 година, Грција ја посетиле 2,9 милиони Бугари – со тоа Бугарија е на трето место по број туристи, по Германија и Обединетото Кралство. Интересно, бројот на бугарски туристи пораснал за 1,9% за само една година, што е повеќе дури и од растот на британските посети (каде е забележан пад од 3,3%).
Вкупниот број туристички посети (не индивидуални туристи) изнесува над 39 милиони, наспроти 36 милиони уникатни посетители, што значи дека голем дел од туристите посетиле повеќе од еден регион. Просечно, секој турист бил во 1,09 региони, а Американците и Австралијците дури и по 1,5 – што ги прави најактивни патници низ државата.
По Атика, Јужните Егејски острови и Централна Македонија, најпосетени се Крит и Јонските острови. Туристите од Германија, Велика Британија и САД доминираат во повеќето клучни дестинации.
Влезот на Бугарија во т.н. „сувоземен Шенген“, завршувањето на автопатот „Струма“ и евентуалното воведување на еврото се очекува дополнително да го олеснат патувањето кон Грција. Сето ова укажува дека бугарското туристичко „завземање“ на северна Грција е само почеток – туристичката врска помеѓу двете земји се продлабочува и економски, и културно.
29 мај 2025
• од Вардарски
Грција ја бележи една од своите најуспешни туристички години – со речиси 40 милиони посети во 2024 година, земјата регистрира раст од 8,9% во однос на претходната година. Најголем пораст (во проценти) имаат Северноегејските острови, како Лезбос и Самос, со скок од 40%, додека според вкупен број туристи, прво место држи областа Атика (со Атина) со 8,7 милиони посети.
Но, најинтересниот тренд за македонските читатели доаѓа од регионот Централна Македонија – дел од северна Грција кој стана омилена дестинација за бугарските туристи.
Централна Македонија (со Солун како центар) во 2024 година регистрирала над 7 милиони туристички посети, од кои речиси 1,69 милиони се од Бугарија. Со тоа, Бугарите се најбројни посетители во овој регион, пред жителите на Северна Македонија и туристите од Германија. Речиси секој четврти турист таму е Бугарин.
Соседниот регион Источна Македонија и Тракија, кој исто така граничи со Бугарија, бележи 162.000 посети од бугарски државјани – што ја става Бугарија на второ место по број посетители во таа област, веднаш по Турција.
Ако се земат заедно двата гранични региона, секој петти турист доаѓа од Бугарија. Практично, бугарските туристи станаа дел од локалниот амбиент во северна Грција – не само во летните одмори, туку и преку викенд-патувања и шопинг.
На национално ниво, во 2024 година, Грција ја посетиле 2,9 милиони Бугари – со тоа Бугарија е на трето место по број туристи, по Германија и Обединетото Кралство. Интересно, бројот на бугарски туристи пораснал за 1,9% за само една година, што е повеќе дури и од растот на британските посети (каде е забележан пад од 3,3%).
Вкупниот број туристички посети (не индивидуални туристи) изнесува над 39 милиони, наспроти 36 милиони уникатни посетители, што значи дека голем дел од туристите посетиле повеќе од еден регион. Просечно, секој турист бил во 1,09 региони, а Американците и Австралијците дури и по 1,5 – што ги прави најактивни патници низ државата.
По Атика, Јужните Егејски острови и Централна Македонија, најпосетени се Крит и Јонските острови. Туристите од Германија, Велика Британија и САД доминираат во повеќето клучни дестинации.
Влезот на Бугарија во т.н. „сувоземен Шенген“, завршувањето на автопатот „Струма“ и евентуалното воведување на еврото се очекува дополнително да го олеснат патувањето кон Грција. Сето ова укажува дека бугарското туристичко „завземање“ на северна Грција е само почеток – туристичката врска помеѓу двете земји се продлабочува и економски, и културно.