01 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Од 2026 година, железницата кај нашиот сосед Бугарија ќе влезе во сосема нова ера! Со смела и амбициозна визија, приватните возови конечно ќе станат реалност, менувајќи го долгогодишниот монопол на државните железници (БДЖ) и отворајќи нови хоризонти за патниците.
Според најавите, железничката мрежа ќе се подели регионално на три зони — западна, северна и јужна — секоја со сопствена база и организиран систем за одржување и услуга. Овој модел ветува поголема ефикасност, подобар квалитет и зголемена конкуренција, од што најмногу ќе профитираат токму патниците.
Три бугарски компании веќе имаат добиено лиценци за железнички превоз, што значи дека на пругите ќе видиме свежи играчи со нови идеи и современ подвижен состав. Освен што ќе можат да користат сопствени возови, приватните оператори ќе имаат можност да изнајмуваат и државни, а тоа носи уште поголема флексибилност и достапност.
Новиот систем предвидува модерни експресни и брзи возови кои ќе ги поврзуваат најголемите градови, како Софија, Варна, Бургас, Петрич, Русе, но и ќе овозможат брзи врски кон региони кои досега беа со слаба железничка поврзаност. Посебно важно е што експресните возови ќе постигнуваат просечна брзина од најмалку 80 km/h и ќе нудат комфор преку резервација на сите места, како и прва и втора класа — стандард кој досега беше недостижен.
Оваа реформа нема да донесе само подобри услуги, туку и мотивација за уште поголеми инвестиции во железничкиот сектор. Патниците ќе имаат поудобен, побрз и поквалитетен превоз, а железницата повторно ќе стане вистинска алтернатива на автомобилите и автобусите.
За секој љубител на железницата ова е фантастична вест — нов почеток кој ветува сигурен, модерен и поефикасен патнички транспорт. Голема е надежта дека и регионот ќе следи сличен пример, со цел железничките патувања да добијат вистински нова димензија и во Македонија.
01 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Од 2026 година, железницата кај нашиот сосед Бугарија ќе влезе во сосема нова ера! Со смела и амбициозна визија, приватните возови конечно ќе станат реалност, менувајќи го долгогодишниот монопол на државните железници (БДЖ) и отворајќи нови хоризонти за патниците.
Според најавите, железничката мрежа ќе се подели регионално на три зони — западна, северна и јужна — секоја со сопствена база и организиран систем за одржување и услуга. Овој модел ветува поголема ефикасност, подобар квалитет и зголемена конкуренција, од што најмногу ќе профитираат токму патниците.
Три бугарски компании веќе имаат добиено лиценци за железнички превоз, што значи дека на пругите ќе видиме свежи играчи со нови идеи и современ подвижен состав. Освен што ќе можат да користат сопствени возови, приватните оператори ќе имаат можност да изнајмуваат и државни, а тоа носи уште поголема флексибилност и достапност.
Новиот систем предвидува модерни експресни и брзи возови кои ќе ги поврзуваат најголемите градови, како Софија, Варна, Бургас, Петрич, Русе, но и ќе овозможат брзи врски кон региони кои досега беа со слаба железничка поврзаност. Посебно важно е што експресните возови ќе постигнуваат просечна брзина од најмалку 80 km/h и ќе нудат комфор преку резервација на сите места, како и прва и втора класа — стандард кој досега беше недостижен.
Оваа реформа нема да донесе само подобри услуги, туку и мотивација за уште поголеми инвестиции во железничкиот сектор. Патниците ќе имаат поудобен, побрз и поквалитетен превоз, а железницата повторно ќе стане вистинска алтернатива на автомобилите и автобусите.
За секој љубител на железницата ова е фантастична вест — нов почеток кој ветува сигурен, модерен и поефикасен патнички транспорт. Голема е надежта дека и регионот ќе следи сличен пример, со цел железничките патувања да добијат вистински нова димензија и во Македонија.
01 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Од 2026 година, железницата кај нашиот сосед Бугарија ќе влезе во сосема нова ера! Со смела и амбициозна визија, приватните возови конечно ќе станат реалност, менувајќи го долгогодишниот монопол на државните железници (БДЖ) и отворајќи нови хоризонти за патниците.
Според најавите, железничката мрежа ќе се подели регионално на три зони — западна, северна и јужна — секоја со сопствена база и организиран систем за одржување и услуга. Овој модел ветува поголема ефикасност, подобар квалитет и зголемена конкуренција, од што најмногу ќе профитираат токму патниците.
Три бугарски компании веќе имаат добиено лиценци за железнички превоз, што значи дека на пругите ќе видиме свежи играчи со нови идеи и современ подвижен состав. Освен што ќе можат да користат сопствени возови, приватните оператори ќе имаат можност да изнајмуваат и државни, а тоа носи уште поголема флексибилност и достапност.
Новиот систем предвидува модерни експресни и брзи возови кои ќе ги поврзуваат најголемите градови, како Софија, Варна, Бургас, Петрич, Русе, но и ќе овозможат брзи врски кон региони кои досега беа со слаба железничка поврзаност. Посебно важно е што експресните возови ќе постигнуваат просечна брзина од најмалку 80 km/h и ќе нудат комфор преку резервација на сите места, како и прва и втора класа — стандард кој досега беше недостижен.
Оваа реформа нема да донесе само подобри услуги, туку и мотивација за уште поголеми инвестиции во железничкиот сектор. Патниците ќе имаат поудобен, побрз и поквалитетен превоз, а железницата повторно ќе стане вистинска алтернатива на автомобилите и автобусите.
За секој љубител на железницата ова е фантастична вест — нов почеток кој ветува сигурен, модерен и поефикасен патнички транспорт. Голема е надежта дека и регионот ќе следи сличен пример, со цел железничките патувања да добијат вистински нова димензија и во Македонија.