07 октомври 2025
• од Станча Јаќимовски
Бугарија е лидер во регионот на Централна и Источна Европа со раст на малопродажбата од 6,8% во јуни, покажува анализата на консултантската компанија Colliers.
Експертите нагласуваат дека „одржливоста на регионот сè повеќе се движи од потрошувачката на домаќинствата, поддржана од забавување на инфлацијата и зголемување на реалните плати“.
Литванија забележала раст од 5,1%, што е значително повеќе од нејзините соседи Латвија и Естонија. Во Полска малопродажбата пораснала за 4,8%, додека динамиката на потрошувачката во Чешка и Унгарија останува стабилна. Во Романија и Словачка, пак, закрепнувањето е побавно поради притисокот врз платите и воведените мерки за фискално затегнување, се наведува во анализата.
Според Colliers, однесувањето на потрошувачите се менува кон ориентација кон поволни производи, дисконтни продавници и услуги – тренд што го приближува регионот кон моделите во Западна Европа.
Онлајн трговијата, која порасна за време на пандемијата, сега се стабилизира на повисоки постпандемиски нивоа.
На овој фон, трговските паркови се издвојуваат како „една од најдинамичните и најодржливи форми на бизнис недвижности“ во регионот. Тие доминираат во предградијата и регионалните трговски локации во Полска, Чешка и Унгарија, додека во Романија, Србија и Бугарија се забележува забрзано развивање – често во помали градови со ограничена понуда на современи трговски површини.
Новите проекти во малопродажбата се очекува да се насочат кон:
„Иако брзата експанзија на дисконтните и fast fashion синџири привремено го зголемува нивото на зафатеност на трговските простори, помалите пазари се соочуваат со растечки ризик од пренаситување“, коментира Димитринка Раковска, директор за трговски површини во Бугарија.
Наемните цени остануваат конкурентни – обично помеѓу 6 и 12 евра по квадратен метар месечно за трговци со прехранбени производи и 6 до 14 евра за оние што нудат непрехранбени производи.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден