12 октомври 2025
• од Станча Јаќимовски
Додека багерите во Албанија работат со полна пареа и новиот пат Елбасан–Рогожина добива јасна форма, во Северна Македонија Коридорот 8 сѐ уште е заглавен меѓу тендери, рокови и празни прес-конференции.
Контрастот меѓу двете држави е болен, но и поучен: каде што постои визија и посветеност, има резултати; каде што има само зборови – има застој.
Во Албанија, Коридорот 8 станува гордост на државата.
На делницата Елбасан–Рогожина, клучен сегмент од коридорот што ја поврзува Јадранската со Егејската и Црноморската област, веќе се реализирани околу 60% од работите.
Изградени се траса, мост долг 330 метри, како и заштита на речните корита, што го прави проектот не само безбеден, туку и еколошки одржлив.
Министерката за инфраструктура и енергија, Белинда Балуку, при последната посета на градилиштето изјави:
„Овој пат не е само инфраструктурен проект, туку инвестиција во развојот на економијата и подобрување на животот на граѓаните. Напредокот е видлив и докажува дека кога постои волја, резултатите доаѓаат.“
Проектот е пример како инфраструктурата може да стане двигател на развојот, туризмот и регионалната поврзаност.
Со реализацијата на Коридорот 8, Албанија се позиционира како центар на модерна транспортна мрежа што ги поврзува Балканот и Истокот со Европа.
Од другата страна на границата, ситуацијата е сосема различна.
Во Северна Македонија, Коридорот 8 се спомнува повеќе во говори отколку што се гледа на терен.
Иако проектот е најавуван како „историски“, динамиката на работа е бавна, тендерите се повторуваат, а реализацијата се одолговлекува со години.
Додека Албанија веќе гради и се подготвува за завршни фази, кај нас се уште се расчистува траса, се менуваат изведувачи и се бараат оправдувања.
Иронијата е што токму Северна Македонија беше меѓу првите земји кои го промовираа овој проект како европски приоритет, но денес ја губи трката за инфраструктурна модернизација.
Коридорот 8 е повеќе од пат: тоа е тест за државничка одговорност и развојна визија.
Во Албанија, тој се гради со план, ентузијазам и транспарентност. Во Северна Македонија – со сомнежи, спорост и административни лавиринти.
Разликата меѓу овие две приказни не е во ресурсите, туку во менталитетот на управување и односот кон јавниот интерес.
Северна Македонија мора итно да ја научи лекцијата од својот сосед.
Ако сака да биде дел од современата европска инфраструктурна мрежа, треба да престане со импровизации и да започне со вистинско спроведување на проектите.
Народот не сака прес-конференции, туку асфалт, мостови и функционирачки патишта.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден