24 декември 2025
• од Станча Јаќимовски
Пред 56 години, на 23 декември, на бродот „Верила“ свечено е подигнат бугарскиот национален флаг, со што започнува ново значајно поглавје во историјата на бугарската бродоградба. Овој пловен објект е проектиран во Институтот за бродоградба во Варна и претставува прв брод од серијата јагленовози со носивост од 10.000 тони, изградени во Бродоградилиштето „Георги Димитров“.
Главен конструктор на „Верила“ е инженер Атанас Сираков, чија работа се смета за голем технички успех за тоа време. Уште пред завршувањето на изградбата, локалните медиуми го опишуваат бродот како „вистинска убавица“, нагласувајќи дека со него Бугарија ја преминува границата на многотонажната бродоградба.
Овој настан се случува во период кога бугарското трговско поморство доживува забрзан развој. Флотата значително го зголемува својот тонаж, не само преку купување бродови од странство, туку и преку изградба на современи пловни објекти во домашните бродоградилишта.
Прв капитен на „Верила“ е Асен Абаджиев, а главен машински инженер – Илија Алексиев. Заедно со екипажот, тие го поставуваат почетокот на долгогодишната пловидбена историја на бродот.
Исти по тип и конструкција со „Верила“ се бродовите „Веслец“, „Виден“, „Чумерна“ и „Черни врх“, кои исто така се изградени во истиот бродоградбен завод во периодот од 1970 до 1979 година.
„Верила“ е дел од флотата на Параходство БМФ и останува во активна експлоатација сè до 20 март 2003 година. Неговото последно патување е до индискиот град Аланг, каде што бродот е продаден за старо железо, со што завршува една значајна ера во бугарската поморска историја.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден

